OH MY BUDDHA!

jag har gråtit och gråtit och gråtit! i cirka två timmar. tårarna tog aldrig slut.
såg precis klart på "Shaolin" med Andy Lau och Jackie Chan, OH MY BUDDHA!
vanligtvis har en film EN, max två sorliga scener, den här filmen hade 15, i rad! såg knappt den sista halvan för tårarna var i vägen. det bästa var ju hur Jackie Chan mitt i alla sorgliga scener skulle komma ut och knasa till det hela vilket resulterade i gapflabb innan tårarna började rinna igen, hann liksom inte byta mood för allt gick så snabbt. tårkanaler öppna, tårkanaler stäng! öppna! stäng! jag menar öppna! osv. men jag älskade filmen. P-H tyckte den "bara" var bra för den innehöll alldeles för många sorliga scener (tsk, hade han koncentrerat sig på filmen istället för att försöka hålla in tårarna så hade han uppskattat den mer, höhö) sen kallade han mig lipsill, den mesen. men ja, denna gången förtjänade jag det faktiskt.

rekomenderas starkt av mig i alla fall!

när vi ändå håller på med gråt-maratons så kan jag passa på att rekomendera tre andra filmer som har ungefär samma effekt:

1. Painted skin
2. My sister's keeper
3. Aftershock

nu ska jag torka bort snoret och tårarna från ansiktet. ja, så hett.


Kommentarer
Postat av: Patsy

Haha, jag har redan sett den första och den tredje, men den andra, vad heter den i kinesiska? Jag tycker den tredje är den bästa, Shaolin har jag sett tidigare, men tycker bara så där, ok, bra är min kommentar, tyvärr. :)

2011-05-26 @ 23:22:50
Postat av: Vicky

Hej Ayi,

den andra filmen heter 姊姊的守護者 om jag inte misstar mig. se den! :) du kommer gilla den! om du inte hittar den så fråga mamma, tror hon såg den online också.

2011-05-27 @ 08:33:00
URL: http://phicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0