HSK.

idag anmälde vi oss till HSK (汉语水平考试) jag kommer köra level 6 vilket är den högsta nivån, bajsar på mig bara jag tänker på det. känner mig inte säker någonstans. hörförståelse delen lär inte vara något problem, läsförståelsen kan jag nog bemästra med lite tur, men den skriftliga delen kommer göra mos av min hjärna. tydligen ska jag läsa en text på 1000tecken på tio minuter för att sedan skriva om texten till 400 ord på 35 minuter. vänta, VA? tio minuter? 1000tecken? gud, vad roliga de är. tror de skrivit fel, de menar nog 100 ord. (NEEEJ DET GÖR DE INTEEE!!!)

P-H kommer ge sig på level 5 vilket han kommer klara galant då han känner till fler ord än mig. gargh, vi borde byta nivå.

hursomhelst så är vi 1200kr fattigare. oroa er inte, jag känner ingen som helst press på att klara provet. jag menar, varför skulle jag känna press över att ha betalat 650 för ett prov? GARGGH!£€)(/Xx&%xx¤#@£$X!!!

HSK provet äger rum den 26e Juni så efter min sista tenta den 13e ska jag våldta HSK boken jag köpt. ska försöka banka in så många ord som möjligen får plats i min hjärna och hoppas att dessa 650spänn inte pundades ut helt i onödan.

time to hit the bed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0